PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (dotyczy wyłącznie Klientów będących konsumentami lub przedsiębiorcami z prawami konsumenta)
Jeśli jesteś Konsumentem lub Przedsiębiorcą z prawami konsumenta, możesz odstąpić od umowy sprzedaży Produktu zawartej za pośrednictwem naszego Sklepu internetowego bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musisz poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego mailowo na adres e-mail lub pisemnie na adres do korespondencji Sklepu:
adres do korespondencji: App Sklep, ASATO Sp. z o.o., ul. Firmowa 8, 62-023 Robakowo | e-mail: biuro@appsklep.pl
Możesz skorzystać z naszego wzoru formularza odstąpienia od umowy (dostępnego do pobrania na naszej stronie w zakładce Dokumenty do pobrania), jednak nie jest to obowiązkowe.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia odbioru przesyłki z Produktem przez Ciebie (lub inną wskazaną przez Ciebie osobę, inną niż przewoźnik), a w przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od dnia odbioru przez Ciebie (lub inną wskazaną przez Ciebie osobę, inną niż przewoźnik) ostatniego towaru, jego partii lub części.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, żebyś przed upływem terminu do odstąpienia od umowy wysłał nam swoje oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Pamiętaj, że jesteś zobowiązany zwrócić nam Produkt w ciągu 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od umowy. Termin ten jest zachowany, jeżeli wyślesz do nas przesyłkę zwrotną przed upływem terminu 14 dni lub przekażesz zwracany towar osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru (chyba że Sklep zaproponował, że sam odbierze towar). Zwracany produkt należy odesłać na adres do korespondencji Sklepu:
adres do korespondencji: App Sklep, ASATO Sp. z o.o., ul. Firmowa 8, 62-023 Robakowo | e-mail: biuro@appsklep.pl
W przypadku odstąpienia od umowy, zwracane są Ci wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od umowy. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej (przy czym możliwość wstrzymania nie dotyczy przypadku, gdy Sklep zaproponował, że sam odbierze od Ciebie towar). Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Ciebie w pierwotnej transakcji, chyba że zgodzisz się (bez ponoszenia dodatkowych kosztów) na inne rozwiązanie.
Nie ponosisz żadnych opłat w związku ze zwrotem. Ponosisz jednak bezpośrednie koszty zwrotu towaru (czyli musisz we własnym zakresie dostarczyć do nas zwracany produkt i ponieść koszty zwrotu produktu w wybranej przez siebie formie), chyba że Sklep w odrębnym oświadczeniu zgodził się je ponieść (np. w mailu lub w ramach usługi darmowego zwrotu, jeśli taka usługa jest świadczona przez Sklep). Jeżeli ze względu na swój charakter Produkt nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, koszt zwrotu takiego Produktu będzie się znajdować na naszej stronie w opisie Produktu oraz informacja o nim będzie podana w trakcie składania Zamówienia.
Uprzejmie przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu (stanowiącego przedmiot umowy sprzedaży, od której odstąpił), będące wynikiem korzystania z takiego produktu w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania (np. używanie sprzętu w zakresie wykraczającym poza jego wypróbowanie w podobny sposób, jak ma to miejsce w sklepie stacjonarnym), chyba że Sklep nie poinformował Klienta prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami ustawy o prawach konsumenta.
W chwili odstąpienia przez Klienta od umowy zawartej na odległość, wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Klienta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sklep lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sklepem (np. umowa dodatkowa dot. płatności odroczonej – PayPo). Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w ustawie o prawach konsumenta. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Sklep informuje tę osobę o odstąpieniu przez konsumenta od umowy.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje m. in. w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sklep rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu Klientowi potwierdzenie wskazane w przepisach,
- o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Klient wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta,
- zawartej w drodze aukcji publicznej (np. licytacji na Allegro.pl),
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami,
- w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sklep nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
Określone powyżej prawo odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie Klientom będącym Konsumentami oraz Przedsiębiorcami z prawami konsumenta.
REKLAMACJE (dotyczy wyłącznie Klientów będących konsumentami lub przedsiębiorcami z prawami konsumenta)
W razie braku zgodności towaru z umową Klientom będącym Konsumentami oraz Przedsiębiorcami z prawami konsumenta przysługują uprawnienia określone w ustawie o prawach konsumenta. Sklep odpowiada za zgodność towaru (Produktu) z umową. Procedura rozpatrywania reklamacji przez Sklep w przypadku Klientów będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami z prawami konsumenta dostępna jest tutaj:
Procedura rozpatrywania reklamacji przez Sklep
Aby złożyć reklamację, skontaktuj się z nami mailowo na adres e-mail lub pisemnie na adres do korespondencji Sklepu:
adres do korespondencji: App Sklep, ASATO Sp. z o.o., ul. Firmowa 8, 62-023 Robakowo | e-mail: biuro@appsklep.pl
Możesz skorzystać z wzoru formularza zgłoszenia reklamacji (dostępnego do pobrania na naszej stronie w zakładce Dokumenty do pobrania), jednak nie jest to obowiązkowe.
Prosimy, żebyś w zgłoszeniu reklamacyjnym podał nam swoje dane kontaktowe, umożliwiające skontaktowanie się z Tobą na potrzeby procesu reklamacji, a także załączył do zgłoszenia dokumenty lub podał dane, umożliwiające identyfikację zawartej z nami umowy sprzedaży (np. paragon lub faktury, numer zamówienia, inne). Załączenie paragonu lub faktury nie jest obowiązkowe, lecz jest przez nas sugerowane, gdyż zazwyczaj przyspiesza proces reklamacji.
DODATKOWE INFORMACJE
Sklep nie udziela osobnej gwarancji na sprzedawane towary, jednak Klient ma prawo skorzystać z uprawnień dot. braku zgodności towaru z umową na zasadach określonych w przepisach prawa (patrz informacje powyżej). Niektóre Produkty objęte są gwarancją producenta – w takim przypadku informacja o gwarancji producenta znajduje się na naszej stronie w opisie Produktu, a Produkt wydawany jest z odpowiednimi dokumentami dot. udzielonej gwarancji, zawierającymi treść gwarancji.
W przypadku Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami z prawami konsumenta, Sklep wyłącza swoją odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanych.